woensdag 3 oktober 2012

Het nieuwe 'goed'


Nog steeds regelmatige trainingen. Goed bezig. Er wordt me vaak gevraagd hoe het gaat tijdens de training. Voordat ik het in de gaten heb begin ik dan al weer uit te leggen dat het hardlopen nog steeds niet helemaal naar wens gaat. Dat ik tijdens de training vaak wat last krijg van mijn been. Soms wat meer, soms wat minder moeite heb om het genoeg op te tillen. Na de training van afgelopen maandag fietste ik naar huis en dacht hier nog even over na. Onder invloed van endorfinen, licht euforisch zoals altijd na een training, bedacht ik dat het eigenlijk toch wel erg goed gaat. Dat het misschien niet nodig is om me te meten aan mijn hardloopstandaard van vroeger. Dus heb ik besloten dat het goed gaat als ik gewoon een beetje meedoe. En het gaat ook best beter. Helemaal niet nodig om elke keer te bedenken wat er allemaal beter kan. Of er aan toe te voegen: voor mijn doen, of naar omstandigheden.

Vergeleken met mijn slechte periode afgelopen december gaat het al helemaal geweldig. Energie genoeg om alles te doen wat ik wil doen. Neemt niet weg dat ik wel wil, dat het nóg beter gaat. Maar wil eigenlijk niet elke hardloper dit. De motivatie om door te trainen….. Maar gewoon ‘goed’ zeggen en dat vooral ook vinden is misschien ook geen slecht plan. Verder bevallen me de intervaltrainingen bij de club nog het best. Intervaltraining is namelijk goed op elk niveau te doen. En het stukje rust tussendoor zorgt ervoor dat ik  minder last heb van het gesleep. Op de sportschool sta ik tegenwoordig ook wel eens eventjes op de loopband. Eerst leek me dat niks. Maar na een wat aarzelende start, vind ik het nu toch wel leuk. Het is toch leuk om te proberen even op snelheid van weleer te lopen. Een paar minuutjes dan, langer lukt niet. Meer dingen van ‘goed’: geen tintelingen, stabiel op de been, geen bovenmatige spierpijn, voldoende energie, evenwicht ok. Eerlijk gezegd kunnen die aanhalingstekens ook wel weg, gewoon goed! En dan hebben we het alleen nog maar over goed, wat betreft mijn lichamelijke conditie. Nou, dat is toch op z’n minst halfvol.

( ben wel wezen trainen vanochtend, dus gemoedsstemming enigszins gekleurd)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten