woensdag 30 oktober 2013

Storm

Stormachtig begin van de week. Nou ja, hier in de regio is het een stukje minder dan in het westen, maar toch. Het waait, flink. Lekker. Op maandagochtend heb ik tegenwoordig een vol sportschoolprogramma bij Sportschool Wenters. Ik begin om negen uur met een rondje fitness, om tien uur heb ik even koffiepauze. Dan ga ik om half elf met een groepje naar buiten om een uurtje XCO-walking te doen. De weersvoorspellingen waren nogal dreigend, dus ik was benieuwd of het laatste uurtje wel door zou gaan. Uiteindelijk lijkt het allemaal nog al mee te vallen. Niet koud, bijna geen regen en wel een flinke wind. Dus we gaan gewoon. Ergens is het ook wel lekker. Alle muizenissen waaien uit mijn hoofd. Moeizame training gisteren, niet aan denken. Slepend been, hoezo? Spierpijn? Echt niet!
Er flink tegenaan, dat is wat we doen. XCO-walking is een vast uurtje in mijn week geworden. Erg leuk om te doen. Je mag wandelen terwijl je de XCO’s meeneemt in de beweging, maar ook een stukje dribbelen of hardlopen. Met versnellingen. Tussendoor oefeningen met de XCO’s. Je kunt de training dus net zo zwaar maken als je zelf wilt. Voor mij ideaal, goede dag flinke training, als het wat minder gaat, doe ik het rustig aan.
Voor de hardlooptraining van Archeus op woensdag geldt eigenlijk hetzelfde. Het is nogal een gemêleerd gezelschap. Binnen de groep zijn er heel snelle lopers, met een topconditie, maar ook lopers die iets minder fanatiek trainen of op een andere manier iets minder snel kunnen zijn. Maakt allemaal niet uit, iedereen doet op zijn of haar niveau mee.
Superweertje tijdens de training. Wel fris, maar strakblauwe lucht. Steekt af tegen de schitterende herfstkleuren. Ik zou bijna zeggen dat ik de herfst geweldig vind. Als het alle dagen op deze manier herfst zou zijn, misschien vind ik het dan wel een klein beetje leuk.
Het loopt goed vandaag. Ik kan het hele programma meedoen. De loopscholing in het begin gaat soms wat ongecontroleerd, maar verder niets te klagen.
Er wordt nog druk nagepraat over de Monnikenloop. Een flinke afvaardiging van de woensdaggroep heeft hieraan meegedaan. Er is een heel weekend voor uitgetrokken. Ze hebben gebivakkeerd in Metslawier bij B&B Binneninn Buitenuit. Goede wedstrijd en het was een geslaagd weekend voor iedereen. Eigenlijk zou ik ook meedoen aan de Monnikenloop, maar dat was toch niet wat geworden. Vijf kilometerwedstrijd, dacht het niet. Niet overdrijven! Ook het supporteren ging niet door, ik kon helaas niet mee. Andere keer maar weer.
Verder woedt er nu na deze optimistiche dag weer een ware storm aan goede voornemens en ideeën voor oefeningen, stretching, training, leefstijl en weloverwogen voeding, extra vitamines en supplementen. Maar eens even zien wat daar van overblijft als de wind weer gaat liggen. En of het zin heeft….

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten