zondag 22 juli 2012

Runtastic

Voor het eerst sinds bijna drie weken weer getraind. Dat ik vrijwillig zolang tussen mijn trainingen heb laten zitten mag werkelijk een wonder heten. Hardlopen is eigenlijk wel een vast gegeven in mijn bestaan. In de afgelopen twintig jaar alleen onderbroken door zwangerschappen en bevallingen. De afgelopen jaren helaas ook een paar keer door een schub, exacerbatie, relaps, terugval of hoe zal ik het verder noemen. Ach, iets een mindere periode dus. Dit keer had ik gewoon vakantie, ha ook best leuk. Maar vandaag vond ik het toch wel aangenaam om weer te proberen of het nog ging.

En ik heb iets nieuws. Thanks to my cousin Carl, nee niet Lewis, uit Canada ging ik de app Runtastic uitproberen. Ik zie van Carl regelmatig statusupdates verschijnen op Facebook van Runtastic waarop ik kan zien hoe ver en hoe hard hij heeft gelopen. Nu heb ik zelf wel gelijk een slotje ingesteld, omdat ik mijn povere resultaten niet gelijk op Facebook wil delen met iedereen, maar verder lijkt me dat heel leuk. Appje dus geïnstalleerd op de telefoon en vandaag voor het eerst uitproberen. Aanzetten bij de start van de training en lopen dan maar weer. Ik liep zoals altijd op zondag weer met mijn lieve loopvriendinnetje Ina. Minstens voor tien kilometer bijgekletst, wordt niet bijgehouden op de app…..

Ons rondje is ongeveer 4 kilometer en de tijd zal niet geweldig zijn, want net als voor mijn vakantie nog regelmatig gedwongen tot een wandelpauze. Geen miraculeus herstel plaatsgevonden tijdens mijn vakantie. Dat is nou jammer!! Mijn been hapert af en toe, net als de app trouwens. Want bij terugkomst blijkt dat mijn hele telefoon uit is gegaan onderweg. Nou ja, volgende keer beter.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten